Днями у Херсоні через аварію на мережах енергопостачання жителі кількох будинків залишилися без води та електроенергії.
– Цей випадок – фактично детективна історія, – каже заступник міського голови Володимир Пепель. Будівля на балансі в одних, обладнання, яке там стоїть – інших, договору спільного обслуговування немає. А питання вирішувати треба.
Володимир Пепель зауважує, що дії органів місцевого самоврядування у таких питаннях надзвичайно обмежені, адже АТ “Херсонобленерго” – природний монополіст:
– Ми можемо рухатися трьома шляхами: просити-вмовляти, знайти компромісне рішення чи зібрати комісію ТЕБ і НС, рішення якої мають виконувати всі. Компромісне рішення знайшли 6 липня, коли спільними зусиллями міських служб, служб “Укрзалізниці” і частково «Херсонобленерго» забезпечили людей електрикою та водою.
Питання заступник міського голови задає риторичне: де були всі служби, які у тому числі контролюють природного монополіста? Де антимонопольний комітет? Де служба державного енергетичного нагляду? Де наш регулятор для таких випадків?
– Мені надійшов лист такого змісту: просимо вплинути на АТ «Херсонобленерго». Яким чином місто може вплинути, якщо тут державна форма власності, а там приватна форма власності? Більше того: у «Херсонобленерго» повідомили, що вийшов з ладу трансформатор. Але ж справа була не у трансформаторі, чи не так? Звертаючись до монополіста, хочу запитати: у вас хтось цим господарством займається? Хтось його контролює?
Мешканці будинків, які опинилися без електро- та водопостачання, два дні поспіль телефонували до диспетчерської служби АТ «Херсонобленерго», отримуючи у відповідь: «Ми працюємо». Третього дня з’ясувалося, що мережа не знаходиться на балансі акціонерного товариства. Про це мешканців повідомили листом з АТ «Херсонобленерго».
– У висновку, органи місцевого самоврядування спільно з «Укрзалізницею» займалися питаннями відновлення електроенергії. Це ж сюр!, – каже Володимир Пепель.
Заступник міського голови дав пораду “залізничникам” – відповідно до чинного законодавства укласти договір спільного обслуговування. Він має бути платним. Тобто, частину коштів на обслуговування віддаватиме АТ «Херсонобленерго» зі свого тарифу. Чому цей випадок не єдиний, а перший, заступник міського голови сказав наступне:
– Нещодавно до Херсона приєдналися селищні ради і ми з’ясували, що є частина ліній електропередач, які ні в кого не стоять на балансі. Так не може бути. Вони ж мають кимось обслуговуватися, хтось має нести за них відповідальність.
Як владнати цю ситуацію? На думку Володимира Пепеля, організація, що надає послуги і бере за надані послуги гроші, має бути зацікавлена в тому, щоб послуги надавалися й надалі. І якщо ти береш гроші, то послуга має надаватися якісно.
Однією з найголовніших проблем Володимир Пепель вважає недостатність комунікації. Адже будь-що можна вирішити, якщо ситуацію обговорити, намагаючись знайти рішення. Так, міська влада готова була і до діалогу, і до дій. Результатом спільних зусиль стало те, що мешканці отримали електроенергію.
Фото: Суспільне