Онлайн-перемовини з представниками ЄБРР провів сьогодні Херсонський міський голова Ігор Колихаєв за присутності в.о. заступника міського голови Юрія Стельмашенка та директора МКП «Херсонелектротранс» Ігоря Житченка. Нагадаємо, кілька років тому депутати минулого скликання Херсонської міської ради проголосували за придбання в кредит від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) 50 тролейбусів для Херсона.
За умовами договору, Херсон бере кредит у 10 000 000 євро строком на 13 років. Ігор Колихаєв прийняв цю угоду «у спадок», та, заглибившись у деталі справи, підписувати документи не поспішав.
«До меж Херсона приєдналися інші громади – Антонівський, Зеленівський, Комишанський, Наддніпрянський, Садівський та Степанівський округи. І кожне наше рішення має враховувати їхні інтереси. Так, купляючи громадський транспорт, треба думати про те, чи користуватимуться ним жителі округів. Якщо ми говоримо про тролейбуси, то, звісно, ні – там немає ліній електромереж. Тому ми хочемо розглянути всі варіанти закупки для міста електробусів, які не потребують дротів, або тролейбусів із так званим запасом руху. Тобто такого, що може працювати як від живлення, так і деякий час без нього», – пояснив свою позицію міський голова.
Таким чином, Ігор Колихаєв запропонував представникам ЄБРР кілька інших варіантів кредитування, серед яких і такий: на 80% від загальної суми придбати тролейбуси, а на решту – електробуси або тролейбуси з запасом руху, аби вони могли працювати і для віддалених куточків міста.
Представники банку почули аргументи Херсонського міського голови та взяли час до наступного тижня на роздуми та нові обрахунки.