Процедура прийняття в експлуатацію  житлових будинків по будівельній амністії

Новини
👁 24

В Україні триває БУДІВЕЛЬНА АМНІСТІЯ.

Будівельна амністія – це спрощена процедура прийняття в експлуатацію, зокрема, індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових, дачних будинків загальною площею до 500 квадратних метрів, а також господарських (присадибних) будівель і споруд загальною площею  до 500  квадратних метрів, збудовані (без оформлення дозвільних документів) у період з 5 серпня 1992 року до 9 квітня 2015 року, за умови, що вони збудовані на земельній ділянці відповідного цільового призначення.

Амністія на самобуд застосовується для наступних об’єктів:

– житлові, дачні та садові будинки, площа яких не більше 500 кв.м, які були зведені в період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року;

– господарські будівлі поруч з будинком, площа яких також не перевищує 500 кв.м, зведені в період з 05 серпня 1992 року по 09 квітня 2015 року;

– сільськогосподарські будівлі та споруди, які були зведені до 12 березня 2011 року.

Під дію амністії не потрапляють багатоповерхові будівлі та гаражі, що самовільно зведені на прибудинковій території багатоповерхових будинків.

Будівельна амністія не має терміну дії (як це було раніше), вона прийнята безстроково.

Прийняття в експлуатацію об’єктів

Прийняття в експлуатацію об’єктів здійснюється безоплатно органом державного архітектурно-будівельного контролю протягом 10 робочих днів з дня подання відповідної заяви власниками (користувачами) земельних ділянок, на яких розміщені такі об’єкти, за результатами технічного обстеження цих об’єктів шляхом реєстрації поданої ними декларації про готовність об’єкта до експлуатації (далі – декларація).

Замовник (або уповноважена ним особа) подає до органу державного архітектурно-будівельного контролю за місцезнаходженням такого об’єкта через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет шляхом подання засобами програмного забезпечення Єдиного державного веб-порталу електронних послуг «Портал Дія» або заповнює та надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до центру надання адміністративних послуг заяву у вигляді заповненої декларації за визначеною формою, до якої додаються:

– копія документа, що засвідчує право власності чи користування земельною ділянкою відповідного цільового призначення, на якій розміщено об’єкт (використовувати будівельну амністію можна тільки для тих будов, які відповідають цільовому призначенню земельної ділянки на якій вони знаходяться. На тепер інформація про земельну ділянку має бути внесена до Реєстру речових прав);

– копія технічного паспорта, відомості про який внесені виконавцем до Реєстру будівельної діяльності (технічний паспорт оформляється сертифікованим  інженером БТІ після проведення інвентаризації. У техпаспорт на будинок наноситься позначка про технічну можливість надійної експлуатації будинку. Без цієї позначки, техпаспорт не буде прийнятий уповноваженими органами для оформлення будинку по амністії. Також під час проведення технічної інвентаризації, інженером БТІ визначається рік завершення будівництва будинку та господарських (присадибних) будівель і споруд. Важливо, що техпаспорт має бути зареєстрований в Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва (далі – ЄДЕССБ) і мати реєстраційний номер формату – TO01:XXXX-XXXX-XXXX-XXXX;

– паспорт та ідентифікаційний код власника (для всіх співвласників);

Декларацію підписують також співвласники земельної ділянки та/або зазначеного об’єкта (у разі їх наявності).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом десяти робочих днів з дня надходження декларації перевіряє повноту даних, зазначених у декларації, та забезпечує внесення інформації, зазначеної у декларації, до Реєстру будівельної діяльності.

Замовник є відповідальним за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації, відповідно до вимог чинного законодавства.

Завершувальний етап:

Реєстрація права власності на нерухоме майно в Україні проводиться у нотаріуса або державного реєстратора. Для проведення процедури потрібно звернутися з ними до зазначених фахівців, у якого є повноваження проводити реєстрацію права власності.

Вам також може сподобатися

Працівники КП “Херсонміськсвітло” усунули наслідки артобстрілів на 2 локаціях
Фахівці Херсонського водоканалу ліквідували аварійні ситуації на водопровідних мережах та провели ряд робіт

Новини міста

Головне за місяць