У Херсона «дійшли руки» до парковок. Готуємося до нововведень

Новини
👁 861

Міський голова Ігор Колихаєв дав завдання – привести до ладу паркувальні зони: вони мають бути легалізовані, сучасні, зручні. Щоб піти шляхом розвинених міст, де у діяльності паркувальної сфери використовують мобільні додатки, Ігор Колихаєв поставив задачу: у місячний термін організувати конкурс, на якому б визначилось підприємство, що займатиметься парковками. Було опубліковане відповідне розпорядження й  оголошення в газету. Переможцем конкурсу стало КП «Сервіс-Центр», яке у січні 2022 року очолив Борис Вейшторт.

На сьогодні в Херсоні налічується 305 парковок, 38 з них розраховані на 1064 місця, платять за кожне з яких по 5 гривень на годину. Решта – це службові парковки, що розташовані біля магазинів, офісів, кафе тощо. І тільки у 140 з 267 парковок досі були укладені договори оренди, а платня за їхнє використання спрямовувалася до міського бюджету. Саме така безгосподарність й ввела комунальне підприємство у збитки. Проте лише за перший тиждень на посаді Борису Вейшторту вдалося скоротити дебіторську заборгованість на 130 тис. гривень. Зараз кожної п’ятниці працівники підприємства звітують перед керівництвом міста про укладення нових договорів і продовження чинних, інформують про план роботи на наступний тиждень і доповідають на яку суму щоразу зменшується заборгованість за минулі роки «роботи» підприємства. Важелі впливу в КП на порушників, як з’ясувалося, є, адже за правилами благоустрою, якщо не укладається договір на оренду службової парковки, власники бізнесу мають відновити міську зелену зону. А це, як можна зрозуміти, справа не з дешевих.

Борис Вейшторт наголошує: комунальне підприємство не повинне тягнути гроші з бюджету міста, воно має гроші заробляти й бюджет міста, навпаки, поповнювати.

«На жаль, дуже багато людей паркуються, наприклад, на місцях для людей з інвалідністю, хоча не мають права цього робити, взагалі скрізь порушують правила паркування. Відтепер порушники будуть отримувати протоколи й сплачуватимуть штрафи. Проте ми не тільки каратимемо, а ще намагатимемося зробити процес паркування в місті більш зручним та сучасним. Є гарний досвід, який хочемо перейняти – мобільний «паркувальний» додаток для автомобілістів. Ми вже зробили крок в цьому напрямку й співпрацюємо з компанією, яка впроваджує це нововведення», – зазначив пан Борис.

Презентований додаток “Park City” призначений для паркування в місті з визначенням часу початку й кінця паркування. Додаток забезпечує пошук вільних місць паркування на карті. Розроблений під операційні системи Android та IOS, звантажити й встановити його можна безплатно із сайту https://parkcity.ks.ua.

Якщо водію потрібно припаркуватися в певному місці, завдяки додатку він побачить, де є потрібна парковка з вільними місцями, так само через додаток оплатить 5 грн за місце і спокійно піде у власних справах. І що головне – сплачені кошти одразу потрапляють напряму на підприємство й у бюджет міста, а не осідають у кишенях «приватників».

«Це буде доступна для всіх послуга. У будь-який момент можна буде побачити, скільки й де автівок за добу припаркувалося, скільки заробило комунальне підприємство, скільки перераховано до бюджету міста. Хочу, щоб робота комунального підприємства була прозорою, відкритою, самоокупною. Плануємо за рахунок мобільного додатку поповнити бюджет на близько 4 млн грн вже цього року», – зазначає новий очільник підприємства.

Контролюватимуть зони для паркування паркувальні контролери інспекції з благоустрою. Якщо на сесії міськради їхні посади затвердять, вони матимуть повноваження складати протоколи за порушення правил паркування.

Для діяльності підприємства спочатку, окрім власних коштів, планується залучати кредитні:

«Ми хочемо стати учасниками державної програми доступних кредитів 5-7-9%. Якщо так не вийде, спробуємо отримати поворотну фінансову підтримку від міста, яку повернемо назад до бюджету протягом року. Сподіваємося, що депутати підтримають нас і дозволять взяти кредит для облаштування всіх парковок у місті: нанесенні дорожньої розмітки за чинними стандартами ДСТУ, встановленні інформаційних знаків з можливістю оплатити паркування через QR код», – пояснює в.о. директора підприємства.

У подальших планах встановлення інформаційних знаків біля залізничного вокзалу та аеропорту, розширення функцій додатку – у ньому з’явиться інформація стосовно служб таксі та руху громадського транспорту. Підприємство також має на меті придбати евакуатор, який використовуватимуть відповідно до переліку, згідно з яким інспектор матиме право евакуйовувати автомобіль, а також виконувати приватні замовлення.

«Впровадження цих новацій дасть можливість поповнювати бюджет міста, діяльність підприємства буде прозорою, зникне таке явище як неконтрольована оплата за паркування готівкою. Самі паркувальні зони стануть комфортними для містян», – підсумовує Борис Вейшторт.

Вам також може сподобатися

Заборгованість  із заробітної плати відсутня в лікарні ім. А і О. Тропіних
Де Херсонський Водоканал здійснює роботи

Новини міста

Головне за місяць