ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження начальника
Херсонської міської військової адміністрації
04.09.2024 № 345 рр
Кодекс професійної етики та поведінки працівників виконавчих органів Херсонської міської ради
І. Загальні положення
1.1. Кодекс професійної етики та поведінки працівників виконавчих органів Херсонської міської ради (далі – Кодекс) встановлює загальні положення про поведінку та дисципліну, вимоги яких необхідно дотримуватись та керуватися в своїй службовій та позаслужбовій діяльності і згідно з якими може оцінюватися доброчесність, неупередженість та ефективність діяльності посадових осіб, визначає заходи контролю щодо дотримання норм етичної поведінки та види відповідальності за порушення трудової чи виконавчої дисципліни, недотримання норм даного Кодексу, містить перелік принципів та стандартів етичної поведінки працівників виконавчих органів Херсонської міської ради, дотримання яких сприятиме запобіганню та врегулюванню можливих конфліктних ситуацій, розвитку організаційної культури, підвищенню авторитету органу місцевого самоврядування та його посадових осіб, зростанню рівня суспільної довіри.
1.2. Дія цього Кодексу поширюється на посадових осіб місцевого самоврядування та інших працівників виконавчих органів Херсонської міської ради (далі – працівники) відповідно до вимог законодавства.
Кодекс спрямований на забезпечення трудової та виконавчої дисципліни, компетентного та ефективного здійснення посадовими особами посадових обов’язків на підставі додержання принципів верховенства права, законності, справедливості, неупередженості, доброчесності, розвинення почуття відповідальності, відданості справі, додержання загальнолюдських моральних цінностей, запобігання проявам корупції, формування принципової морально- правової позиції у взаєминах з громадянами, колегами, керівниками та підлеглими.
1.3. Кодекс ґрунтується на положеннях Конституції України, Кодексу законів про працю України, законів України «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про запобігання корупції» та інших норм антикорупційного законодавства (далі – антикорупційне законодавство), «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні», «Про інформацію», «Про доступ до публічної інформації», Загальних правилах етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05.08.2016 № 158 (зі змінами) (далі – Загальні правила етичної поведінки), та іншого
законодавства, що регулює питання організації діяльності органів місцевого самоврядування.
1.4. Обов’язки, визначені цим Кодексом, покладаються на працівників з моменту призначення на посаду до виконавчих органів Херсонської міської ради.
ІІ. Основні принципи та вимоги до професійної поведінки працівників
2.1. Під час прийняття рішень та вчинення дій посадова особа повинна неухильно дотримуватися принципів, визначених даним розділом Кодексу, які є основою організаційної культури та засадами місцевого самоврядування в Україні.
2.2. Професійна діяльність посадових осіб ґрунтується на принципах:
– служіння територіальній громаді;
– верховенства права, демократизму і законності;
– гуманізму і соціальної справедливості;
– професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності, відданості справі;
– утримання від виконання незаконних наказів та вказівок;
– формування довіри до органів місцевого самоврядування;
– політичної нейтральності;
– прозорості службової діяльності, конфіденційності;
– недопущення конфлікту інтересів;
– доброчесності, зразковості поведінки та дисциплінованості.
2.3. Основною метою діяльності посадових осіб є служіння народу України та територіальній громаді, охорона та сприяння реалізації прав, свобод і законних інтересів людини і громадянина.
Поведінка посадової особи має забезпечувати довіру суспільства до служби в органах місцевого самоврядування.
2.4. Працівники мають шанувати народні звичаї і національні традиції. Зобов’язані з повагою ставитися до державних символів України, використовувати державну мову під час виконання своїх посадових обов’язків, не допускати дискримінації державної мови.
2.5. Професійна діяльність посадової особи має ґрунтуватися на неухильному дотриманні конституційних принципів верховенства права та законності.
2.6. При виконанні посадових обов’язків працівникам необхідно поважати права та свободи людини і громадянина відповідно до вітчизняних та міжнародних правових норм, усвідомлюючи, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека визначаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Ставитися до людей справедливо, уважно, доброзичливо, згідно із загальнолюдськими принципами моралі, не допускаючи прояву будь-якої з форм дискримінації за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та
інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, громадянства, сімейного та майнового стану, місця проживання, а також за мовними або іншими ознаками.
Необхідно дотримуватися високої культури спілкування та проявляти стриманість у висловлюваннях, уникати вживання нецензурної лексики та підвищеної інтонації, не допускати проявів свавілля або байдужості до правомірних вимог фізичних, юридичних осіб, не провокувати колег та інших осіб на агресію чи інші прояви девіантної поведінки, уникати спроб самому бути спровокованим.
Поважати приватне життя інших осіб.
Запобігати виникненню конфліктів з громадянами, керівниками, колегами та підлеглими, вживати заходів для попередження їхньої неетичної поведінки.
Посадовим особам необхідно дотримуватися встановленого протоколу у відносинах з представниками органів влади іноземних держав, міжнародних організацій, іноземних установ.
Неприпустимими є прояви зверхності, зневажливого ставлення один до одного.
2.7. Мобінг (цькування), дії сексуального характеру, вираження словесних погроз, залякування, непристойні зауваження або фізичні доторкання, поплескування чи інше, що принижує чи ображає осіб, які перебувають у відносинах трудового, службового, матеріального чи іншого підпорядкування, – неприпустимі.
Керівники усіх рівнів мають сприяти створенню комфортної психологічної атмосфери у колективі та не допускати випадків мобінгу (цькування) чи іншої дискримінації за іншими ознаками.
Об’єктивна публічна критика у колективах виконавчих органів міської ради недоліків у роботі колег має поєднуватися з повагою, толерантністю, стриманістю і ввічливістю.
Якщо стало відомо про прояв будь-якої форми дискримінації, насильства за ознакою статі, сексуального домагання, мобінгу (цькування), іншим працівником, необхідно негайно повідомити про це безпосереднього керівника, керівника вищого рівня (у разі необхідності).
2.8. У відносинах з підпорядкованими працівниками керівники всіх рівнів мають поєднувати принциповість та вимогливість з повагою та доброзичливістю, не допускати грубощів та приниження людської гідності.
Керівники виконавчих органів міської ради повинні:
– сприяти творчому підходу підлеглих посадових осіб до виконання ними посадових обов язків, заохочувати їхню ініціативу, виявляти повагу до висловлюваних ними правових позицій;
– бути справедливим і об’єктивним в оцінці роботи підпорядкованих осіб;
– не спонукати посадових осіб до виконання доручень, які виходять за межі їх посадових обов’язків, вчинення протиправних дій, не допускати фактів необ’ єктивного підходу до оцінки їх професійних, ділових та особистих якостей;
– сприяти утвердженню в колективах службової дисципліни на засадах товариської взаємодопомоги, позитивного морально-психологічного клімату;
– сприяти додержанню працівниками вимог професійної етики.
2.9. У разі поширення неправдивих відомостей, які принижують честь, гідність, ділову репутацію, за необхідності працівник вживає заходів до спростування такої інформації, у тому числі в судовому порядку. Керівник відповідного виконавчого органу міської ради або керівник вищого рівня повинні сприяти спростуванню такої інформації.
2.10. Працівники виконавчих органів міської ради повинні дотримуватися Регламенту виконавчих органів Херсонської міської ради, Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників апарату та виконавчих органів Херсонської міської ради.
2.11. Посадова особа повинна неухильно дотримуватися Присяги посадової особи місцевого самоврядування та інших вимог та обмежень законодавства, що регулюють питання організації діяльності посадових осіб місцевого самоврядування та проходження служби в органах місцевого самоврядування.
2.12. Працівники повинні сумлінно, компетентно, результативно і відповідально виконувати свої посадові обов’язки, проявляти ініціативу та творчість, а також не допускати ухилення від прийняття рішень та відповідальності за свої дії чи бездіяльність.
Посадові особи зобов’язані діяти справедливо, неупереджено, мають бути об’єктивними у відносинах з іншими суб’єктами влади, громадськістю та окремими громадянами, усвідомлювати соціальну вагомість діяльності органу місцевого самоврядування, ступінь відповідальності перед суспільством.
Повинні постійно дбати про свою компетентність, професійну честь і гідність, поліпшувати свої уміння, знання і навички відповідно до функцій та завдань займаної посади, підвищувати свій професійний та культурний рівень, удосконалювати організацію своєї службової діяльності, передавати власний професійний досвід колегам.
Працівники повинні усвідомлювати, що професійна діяльність оцінюється з урахуванням рівня підготовки, знання законодавства, уміння ЙОГО дотримуватися та застосовувати у роботі, компетентності, ініціативності, комунікативних здібностей, повноти та якості виконання посадових обов’язків та завдань за посадою.
Робочий час необхідно використовувати виключно для виконання посадових обов’язків.
Надані ресурси працівники повинні використовувати лише за призначенням та дбайливо, так, щоб не завдавати шкоди навколишньому середовищу чи здоров’ю людей.
Умисне непрофесійне ставлення до виконання покладених обов’язків за посадою неприпустиме.
2.13. Посадова особа, незважаючи на приватні інтереси, повинна утримуватися від виконання рішень чи доручень керівництва, якщо вони суперечать чинному законодавству.
У разі виникнення сумнівів щодо законності отриманого для виконання наказу (розпорядження), доручення керівника, необхідно вимагати його письмового підтвердження, після отримання якого виконати такий наказ (розпорядження), доручення [крім явно злочинного наказу (розпорядження), доручення]. Одночасно з виконанням такого наказу (розпорядження), доручення посадова особа зобов’язана у письмовій формі повідомити про нього керівника виконавчого органу та керівника вищого рівня (міського голову чи особу, яка здійснює його повноваження).
У разі отримання для виконання наказу (розпорядження), доручення, яке посадова особа вважає незаконним або таким, що становить загрозу охоронюваним законом правам, свободам чи інтересам окремих громадян, юридичних осіб, державним або суспільним інтересам, необхідно негайно в письмовій формі повідомити про це керівника виконавчого органу міської ради та керівника вищого рівня (міського голову).
2.14. При роботі з інформацією працівники зобов’язані оцінювати її критично, аналізувати джерела інформації, використовувати ті із них, які є офіційними, приймати рішення на основі достовірної та перевіреної інформації, поширювати лише ту інформацію, що відповідає дійсності.
Для забезпечення прозорості службової діяльності посадова особа не має права відмовляти фізичним чи юридичним особам у своєчасному наданні повної і достовірної інформації довідкового характеру, у тому числі щодо власної професійної діяльності чи прийнятих рішень, якщо законом не встановлено обмежень щодо її надання.
Водночас інформація, доступ до якої обмежено законодавством, у тому числі інформація, яка містить державну таємницю, таємницю слідства, службову інформацію, персональні дані, конфіденційну інформацію, комерційну, банківську, адвокатську, нотаріальну та лікарську таємниці, таємницю сповіді, має відповідно до законодавства особливий порядок отримання та надання або взагалі не може бути розголошена.
Забороняється розголошувати персональні дані фізичних осіб, конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, режим якої встановлено законами «Про державну таємницю», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про доступ до публічної інформації», іншими нормативними актами, використовувати в інший спосіб таку інформацію, що стала відома у зв язку з виконанням службових повноважень та професійних обов язків, крім випадків, встановлених законом.
Якщо працівнику стало відомо про загрозу чи факти неправомірного поширення інформації з обмеженим доступом, то він повинен негайно повідомити про це безпосереднього керівника.
2.15. Посадова особа повинна вживати всіх можливих заходів щодо недопущення виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів. повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли вона дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів, безпосереднього керівника.
Посадова особа не може прямо чи опосередковано спонукати підлеглих або інших посадових осіб до прийняття рішень, вчинення дій або бездіяльності на користь своїх приватних інтересів або інтересів третіх осіб.
Посадова особа зобов’язана діяти відповідно до вимог законодавства у разі виникнення конфлікту інтересів.
2.16. Посадова особа своєю доброчесністю, принциповістю, компетентністю, неупередженістю та сумлінним виконанням посадових обов’язків повинна сприяти підвищенню авторитету виконавчих органів міської ради та зміцненню довіри громадян до них.
2.17. При виконанні службових повноважень посадова особа повинна дотримуватися політичної нейтральності, уникати демонстрації у будь-якому вигляді власних політичних переконань або поглядів, не використовувати свої службові повноваження в інтересах політичних партій чи їх осередків або окремих політиків, не брати участь у створенні чи діяльності політичних партій, в організації чи безпосередньо самих страйках.
Заборонено використовувати повноваження органу місцевого самоврядування, його майно чи працівників у партійних чи особистих інтересах.
Посадова особа має суворо дотримуватись обмежень, передбачених антикорупційним законодавством, не допускати будь-яких проявів, які можуть створити враження корупційних.
2.18. Працівник при виконанні посадових обов’язків має дотримуватися загальноприйнятих морально-етичних норм поведінки, бути взірцем доброчесності, вихованості і культури. Порушення Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників апарату та виконавчих органів Херсонської міської ради, непристойна поведінка є неприпустимими і тягнуть за собою передбачену цим Кодексом та законодавством відповідальність.
Заборонено розпивання алкогольних, слабоалкогольних напоїв на робочих місцях, у адміністративних приміщеннях виконавчих органів міської ради, на прилеглій до них території та перебування на роботі в нетверезому стані, у стані наркотичного або токсичного сп’яніння.
2.19. Для працівників неприпустиме застосування заходів впливу, таких як погрози, шантаж, підкуп, введення в оману, використання складних матеріальних чи особистих обставин інших осіб або вчинення протизаконних дій чи заходів для досягнення своїх професійних чи особистих цілей.
2.20. Недопустиме хизування власною приналежністю до органу місцевого самоврядування, використання владних повноважень та службового посвідчення, підтримування відносин з фізичними, юридичними особами, з якими взаємодієте при виконанні службових повноважень, поза межами виконання покладених посадових обов’язків, в неробочий час.
Неприпустиме отримання неправомірних пільг, матеріальних благ, послуг та інших переваг з використанням службового становища, які не доступні іншим особам за рівних умов, не передбачені законодавством або на які не маєте права.
Не допускається використання службових повноважень або службового становища, ввіреного майна або коштів у приватних інтересах з метою одержання неправомірної вигоди для себе чи інших осіб.
Заборонено безпосередньо або через інших осіб вимагати, одержувати подарунки для себе чи близьких осіб від юридичних або фізичних осіб у зв’язку із виконанням посадових обов’язків.
Не можна мати у прямому підпорядкуванні близьких осіб або бути прямо підпорядкованим у зв’язку з виконанням повноважень близьким особам. Якщо виникли такі обставини, то необхідно одразу повідомити міського голову чи особу, яка здійснює його повноваження.
2.21. Посадова особа зобов’язана своєчасно подавати декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, у порядку, передбаченому антикорупційним законодавством.
Якщо стала відома інформація про порушення вимог антикорупційного законодавства іншою посадовою особою, необхідно негайно повідомити про це керівника виконавчого органу міської ради або міського голову.
2.22. Публічний характер діяльності посадової особи та постійна увага з боку суспільства вимагають відповідного зовнішнього вигляду та дотримання певного дрес-коду.
Необхідно дотримуватися ділового стилю одягу, який вирізняється офіційністю, стриманістю та акуратністю і відповідає загальноприйнятим вимогам пристойності.
Одяг посадових осіб повинен бути офіційним і відповідати професійному середовищу. Він зазвичай включає костюми, сорочки, краватки для чоловіків і ділові костюми або сукні, блузи та спідниці для жінок. Одяг повинен бути зручним для носіння протягом усього робочого дня, але при цьому залишатися елегантним, повинен відповідати статусу і посаді особи, враховуючи при цьому специфіку роботи.
Необхідно уникати яскравих, агресивних кольорів та великих за розміром принтів, занадто виразних аксесуарів. Перевага надається стриманим відтінкам, таким як чорний, сірий, темно-синій, білий, бежевий.
Одяг повинен бути чистим і охайним. Необхідно дотримуватися стандартів гігієни.
Дотримання відповідного дрес-коду є важливим елементом професійної поведінки посадових осіб, що підкреслює їхню повагу до своєї професії та громадян, яких вони обслуговують.
Відхилення від зазначеного стандарту можливе лише у випадках, обумовлених службовою необхідністю.
ІІІ. Основні вимоги до позаслужбової поведінки
3.1. Поведінка посадових осіб у позаробочий час є важливим аспектом професійної етики та впливає на репутацію органу місцевого самоврядування, оскільки особисте життя посадових осіб поза професійними обов’язками, їхня поведінка та ставлення до оточуючих безпосередньо впливає на довіру громадян до органу, в якому вони проходять службу.
3.2. Працівники виконавчих органів міської ради у відносинах з громадянами поза службою (роботою) мають бути взірцем законослухняності, добропорядності та дотримуватися загальновизнаних норм моралі, рекомендацій щодо поведінки у позаробочий час, обов’язково враховувати вплив своєї поведінки на репутацію органу місцевого самоврядування та власний авторитет.
У позаробочий час неприпустимо використовувати своє службове становище, у тому числі службове посвідчення, з метою впливу на інших осіб.
Необхідно з повагою ставитися до інших осіб, незалежно від обставин або місця.
3.3. Посадовим особам необхідно забезпечувати нерозголошення конфіденційної та іншої інформації, доступ до якої обмежено законодавством, отриманої під час виконання службових обов’язків, навіть у неформальному спілкуванні.
Уникати поведінки, яка може негативно вплинути на сприйняття загальновстановленого образу посадової особи.
3.4. Працівникам необхідно відповідально використовувати соціальні мережі, уникати публікацій, які можуть неправильно зрозуміти або викликати негативну реакцію, репостів компрометуючої інформації.
Відвідування публічних заходів необхідно здійснювати з урахуванням статусу посадової особи.
3.5. Необхідно уникати конфліктних ситуацій та дій, що можуть призвести до негативного висвітлення в медіа.
З повагою ставитися до діяльності представників засобів масової інформації щодо висвітлення роботи органу місцевого самоврядування або діяльності окремих посадових осіб. Утримуватися від офіційних висловлювань, міркувань та оцінок з питань, які не належать до посадових повноважень. Дотримуватися етики публічних виступів і вимог щодо надання службової та конфіденційної інформації у встановленому законом порядку.
Офіційні (письмові та усні) виступи посадової особи у засобах масової інформації мають бути достовірними та виваженими, зважаючи на те, що вони можуть розцінюватись як офіційна позиція органу місцевого самоврядування, а дискусії вестися у коректній формі, не підриваючи авторитету органу місцевого самоврядування.
Уникати вчинення правопорушень, які можуть завдати шкоди репутації посадової особи та органу місцевого самоврядування та конфліктів інтересів у будь-якій формі.
Поведінка працівників у позаробочий час повинна відповідати високим морально-етичним стандартам, нормам доброчесності, що зі свого боку сприятиме підтриманню довіри громадян та позитивного іміджу органу місцевого самоврядування.
IV Основні принципи та вимоги до трудової та виконавчої дисципліни працівників
4.1. Дисципліна працівників виконавчих органів Херсонської міської ради є внутрішнім розпорядком поведінки та взаємодії працівників виконавчих органів міської ради у процесі здійснення ними професійної діяльності та регламентується Правилами внутрішнього трудового розпорядку для працівників апарату та виконавчих органів Херсонської міської ради (далі – Правила внутрішнього трудового розпорядку), Регламентом виконавчих органів Херсонської міської ради та іншими локальними актами з питань дисципліни та поведінки.
4.2. Працівники виконавчих органів міської ради повинні неухильно дотримуватися правил трудової та виконавчої дисципліни, основними принципами якої є такі ключові аспекти:
дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку;
дотримання Регламенту виконавчих органів Херсонської міської ради;
дотримання норм цього Кодексу;
виконання посадових обов’язків сумлінно та якісно, відповідно до посадової інструкції, з дотриманням встановлених термінів виконання;
відповідальність за результати роботи;
дотримання техніки безпеки та охорони праці.
Ці принципи є основою для підтримання дисципліни на робочому місці, сприяють підвищенню продуктивності праці і створенню позитивної атмосфери в колективі.
4.3. Працівники виконавчих органів міської ради повинні дотримуватися режиму роботи, визначеного Правилами внутрішнього трудового розпорядку або іншими розпорядчими актами чи належним чином затвердженими індивідуальними графіками роботи.
У разі виникнення поважних причин чи інших обставин, які перешкоджають цьому, працівник повинен повідомити заздалегідь (або як виняток — протягом ЗО хвилин від початку робочого дня) про причини неявки на роботу безпосереднього керівника.
Якщо виникають такі обставини у керівника виконавчого органу міської ради, то він зі свого боку повинен повідомити заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, керуючого справами виконавчого комітету міської ради, згідно з розподілом обов’язків, та управління з питань персоналу міської ради.
4.4. Працівники зобов’язані подавати до управління з питань персоналу міської ради відомості про зміни, що відбулися в їхніх облікових даних (зміну прізвища, складу сім’ї, місця проживання, щодо військового обліку, контактного телефону, про вступ до закладу вищої освіти, здобуття освітнього чи наукового ступеня, почесного звання тощо), у тижневий термін з моменту отримання підтвердних документів щодо змін, які відбулися.
4.5. Посадові особи повинні дотримуватись Інструкції з діловодства у виконавчих органах міської ради та з високою вимогливістю ставитися до виконання встановлених правил роботи з документами.
4.6. Працівники повинні взаємодіяти з іншими працівниками виконавчих органів міської ради, державними органами та органами місцевого самоврядування, керівниками підприємств, установ та закладів з питань отримання від них інформації та даних, які необхідні для ефективної організації роботи та вирішення питань, що належать до їхніх повноважень.
Працівники повинні вміти самостійно планувати свою роботу, ефективно розподіляти час і ресурси для досягнення максимальних результатів.
4.7. Працівники несуть відповідальність за якість та своєчасність виконання доручених завдань, повноту здійснення повноважень за посадою, а також за дотримання встановлених вимог і норм, що регламентують їхню професійну діяльність.
4.8. Кожен працівник зобов’язаний дотримуватися правил охорони праці, користуватися засобами індивідуального захисту та вживати заходів для запобігання травмам і нещасним випадкам.
V. Контроль та відповідальність
5.1. До заходів контролю щодо дотримання норм етичної поведінки, визначених цим Кодексом, входить самоконтроль працівника, контроль інших працівників виконавчих органів міської ради, контроль безпосереднього керівника та керівників вищого рівня, міського голови (чи особи, яка здійснює його повноваження), уповноваженого виконавчого органу міської ради з питань запобігання та виявлення корупції.
5.2. Керівники виконавчих органів міської ради, уповноважений виконавчий орган міської ради з питань запобігання та виявлення корупції зобов’язані запобігати проявам неетичної поведінки працівників шляхом організації системної роботи щодо розвитку професійної етики, проведення відповідної інформаційно-просвітницької роботи та контролю за дотриманням працівниками норм цього Кодексу, заохочувати етично правильну поведінку та власним прикладом демонструвати застосування етичних принципів та стандартів етичної поведінки при здійсненні посадових обов’язків.
5.3. У разі виявлення чи отримання повідомлення про порушення працівником цього Кодексу чи Загальних правил етичної поведінки, керівник виконавчого органу міської ради, в межах своєї компетенції, відповідно до законодавства, зобов’язаний вжити заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення – поінформувати спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
5.4. Працівники виконавчих органів міської ради зобов’язані неухильно дотримуватися вимог законодавства про працю, антикорупційного законодавства, цього Кодексу тощо.
5.5. Керівник виконавчого органу міської ради несе відповідальність за невжиття заходів щодо запобігання порушенню положень цього Кодексу посадовими особами підпорядкованого виконавчого органу при здійсненні ними повноважень.
5.6. Оцінка дотримання норм професійної етики та поведінки посадовою особою місцевого самоврядування береться до уваги при розгляді питання щодо просування по службі, присвоєння чергового рангу, підготовки характеристик та рекомендацій, при проведенні атестації, щорічного оцінювання службової діяльності посадової особи.
5.7. За порушення трудової чи виконавчої дисципліни, норм даного Кодексу, окрім дисциплінарних стягнень, визначених Кодексом законів про працю України (догана чи звільнення), з урахуванням ступеню вини та тяжкості дисциплінарного проступку, до працівника може бути також застосовано один з таких видів дисциплінарних стягнень:
– зауваження;
– попередження;
– одноразове зменшення щомісячної премії;
– сувора догана (не підлягає скасуванню протягом шестимісячного строку).
До посадових осіб місцевого самоврядування додатково можуть застосовуватися:
– попередження про неповну службову відповідність;
– затримка у присвоєнні чергового рангу посадової особи;
– інший вид відповідальності, встановлений законодавством про службу в органах місцевого самоврядування.
5.8. Зауваження може застосовуватися безпосереднім керівником із складанням акта про винесення зауваження.
Інші види дисциплінарних стягнень застосовуються виключно міським головою (чи особою, яка здійснює його повноваження) на підставі документів, наданих у встановленому порядку керівниками виконавчих органів Херсонської міської ради.